Robby Gordon látványos vezetési stílusának és mutatványainak köszönhetően egyértelmű közönségkedvenc a Dakar-ralin, de sokan megkérdőjelezik, hogy sikerülhet-e valaha első amerikaiként győzelmet aratnia a sivatagi maratonon. Egy friss interjúban az észak-karolinai menő leszögezte: töretlenül hisz abban, hogy autójánál, az idén is problémásnak bizonyult Gordininél nincs gyorsabb a műfajban.

A múltban a NASCAR-ban és az IndyCarban is villogó, dakaros karrierjével párhuzamosan az amerikai terepraliban, valamint a saját agyszüleményeként életre hívott Stadium Super Trucks sorozatban is brillírozó Gordon tavaly óta használja saját fejlesztésű, HST Gordini névre keresztelt hátsókerekes versenygépét. A korábbi Hummer-menő (erre utal a HST, azaz Hummer Style Truck elnevezés is) számára ezúttal sem volt technikai problémáktól mentes a kéthetes dél-amerikai száguldás: noha a legutolsó menetet megnyerte és két szakaszon is befért a legjobb három közé, a 6,2 literes, V8-as, több mint 300 lóerős szívvel hajtott fenevad műszaki gondjai miatt az autós kategóriában csak a 19. helyen végzett.

Robby Gordon igazi legenda 

Az eredmény ezúttal is jócskán elmaradt az előzetes várakozástól, ám a RallyRaid.net-nek adott interjújában Gordon nyomatékosította: semmi kétsége nincs afelől, hogy a HST-Gordinivel legyőzhető az évek óta domináns X-Raid Mini, valamint a félgyári alakulat gépeit régóta kergető dél-alfrikai építésű Toyota Hilux, valamint az idén debütált fullgyári Peugeot is. A laza amerikai nemes egyszerűséggel a felhozatal leggyorsabb autójának titulálta saját konstrukcióját.

„Úgy érzem, hogy ez a leggyorsabb autó és nagyszerűnek tartom, hogy egy olyan kis brigád, mint a mienk, képes versenyezni olyan hatalmas csapatokkal, mint a Mini, a Toyota és a Peugeot, ráadásul az autónk még gyorsabb is az övéknél” – mondta Gordon. „Egyébként a valós gyorsaságunkat az utolsó szakaszig nem is mutattuk meg, mert nem akartuk széthajtani a motort. Az utolsó szakaszon már mindegy volt, onnan már vontatva is hazajutottunk volna. Ott már meghajtottuk és nagyon élveztük.”

Családi bevásárláshoz Gordinit?

Arról még a sportág berkein belül is kevesen tudnak, hogy Gordon a gordinis Dakar-győzelem mellett egy másik, igazán vad álmot is dédelget. A pilóta-konstruktőr abban reménykedik, hogy alkotása nem csak a versenyzés világában, hanem egy napon a közúton is piacképes lehet. Erre tett egy félreérthetetlen utalást az interjúban is.

„A mostani Gordini leginkább egy kétkerékhajtású WRC-hez áll a legközelebb. Roppant jó a murvás utakon, aerodinamikai tekintetben hatékony, olyan keskeny, mint a Mini, de ugyanakkor rövidebb és sokkal jobb a felfüggesztése is. A Gordinit arra szabtuk, hogy versenyképes autó legyen, ezért is lett ez a neve és hiszek abban, hogy a versenyzés világában igazi szuperautó lehet. Ugyanakkor nem csak a versenyben vezetheted, hanem elmehetsz vele bevásárolni is. Mint a videókon is jól látható, rendkívül jól mutat a közúton. Van olyan jó, mint bármelyik autó a Dakaron, ám ebben van légkondi és sokkal stílusosabb is” – fogalmazott a 46 esztendős amerikai.

Közönségkedvenc

Gordon elmondása szerint a Gordininek három problémás területe volt az idei Dakar-ralin: a lendkerék, a főfékhenger és az olajszűrő okozott olyan problémákat, „amelyek nélkül öt és fél órával” jobb is lehetett volna az összeredményük. Mint rámutatott, a szóban forgó komponensek nem saját gyártásúak, hanem külső beszállítótól érkeztek és „bármely topcsapat minőségellenőrzési rendszerén átcsúsztak volna”.

Nincs irgalom: a Dakar-győzelem az amerikai pilóta célja

Arra a kérdésre, hogyan lehet javítani csapat felkészülésén, Gordon világosan fogalmazott: „Mivel az autóval alapvetően semmi gond nincs, a minőségellenőrzési folyamatainkat kell jobbá tenni, hogy a gyártott alkatrészek miatt ne legyenek műszaki gondjaink. Nyugodtan mondhatom, hogy a mostani Dakar lezárulta óta senki nem készül komolyabban a 2016-os versenyre, mint mi!” – mondta a korábban a Volkswagen gyári csapatánál is megfordul pilóta, aki elárulta: abban reménykedik, hogy a Gordini eddig mutatott formájának köszönhetően lesznek érdeklődők, akik ilyen autóval szeretnének versenyezni a következő Dakaron.

Fotók: robbygordon.com