Meglepő húzással állt elő a Fazekas Motorsport, a csapat egy Facebookon közreadott hirdetés útján keres navigátort a kétszeres magyar bajnok pilóta, Fazekas Károly mellé az X6-os BMW-be. Hiány van-e jó navigátorokból idehaza, miért folyamodik valaki ilyen húzáshoz? Az okokról a Tereprali Blog szakértőjét kérdeztük.

Van, aki „Tóthgyuriként” emlegeti, de a hazai autósportban a legtöbben becenevén, „Szupergyuriként” ismerik a többszörös kategóriabajnok, 2014-ben a hazai bajnokság abszolút értékelését Fekete Antal társaként megnyerő Tóth Györgyöt. A rutinos navigátor két évtizede aktív szereplője a hazai tereprali-életnek, jól ismeri a problémákat is, így arról is határozott véleménye van, hogy mi lehet az oka Fazekasék szokatlan lépésének.

Akcióban Fekete Antal és Szupergyuri (Fotó: Pataky Péter)

„Valóban nem nevezhető szokványosnak, hogy Fazekas Karcsi és csapata navigátorkereső hirdetést adott közre a közösségi portálon, ugyanakkor nem is rossz elképzelés, hiszen így talán olyan másodpilóták is értesülhetnek a lehetőségről, akik a raliban szerepelnek és talán felteszik maguknak a kérdést, hogy miért nem próbálom ki magam a terepraliban is? Ez jól megmutatja azt, hogy itthon sajnos kevés a képzett, tapasztalt és szabad navigátor. Az utóbbi évek nehéz gazdasági helyzete rányomta a bélyegét a hazai mezőnyre, kevesebb lett a versenyző, így kevesebben próbálhatták ki magukat másodpilótaként ebben a műfajban. Hála az égnek, a jelek szerint ez egyre inkább változik, de időre van szükség, amíg eljutunk oda, hogy ismét szélesebb lesz a ’választék’. Nem kis feladatra vállalkozik az, aki szembenéz egy ilyen kihívással, hiszen míg mondjuk a raliban elsősorban a sebességben rejlik a veszély, addig a tereprali egyik legfőbb sajátossága, hogy a tempó mellett számolni az ismeretlennel is. Fazekas Karcsi egyébként egyike a leggyorsabb srácoknak a hazai mezőnyben, amit bizonyít az is, hogy kétszer volt abszolút magyar bajnok. Érthető, hogy szeretné megtalálni az elérhető legjobb embert, mert idén valószínűleg a műhelyében épített X6-os BMW is ütőképesebb lesz és szeretne a színvonalnak megfelelő másodpilótával dolgozni. Akárki lesz a befutó, annyi biztos, hogy fel kell kötnie az alsóneműjét!” – mondta a Tereprali Blognak Szupergyuri.

    Tóth György két évtizedes hazai és nemzetközi tapasztalattal rendelkezik terepralis navigátorként, dicsőséglistáján többek között számos futamgyőzelem, kategóriabajnoki cím és a 2014-es abszolút magyar bajnoki cím is szerepel. Az autósport világában Szupergyuri becenéven ismert másodpilóta a Tereprali Blog állandó szakértője, akinek véleményét időről időre kikérjük bizonyos témákban.